SORTIDES

PISCIIIIINAAAAAA!!!!!!
El dimecres 17 de juny hem anat a la piscina tots els nins i nines de 1r i 2n. A tots ens feia il·lusió refrescar-nos i jugar una estona dins de l'aigua amb els nostres companys.

Hem anat a peu desde l'escola i en poc més de 20 minuts ja erem a la piscina.

Poc temps després ens hem instal·lat damunt de la gespa i hem començat a posar-nos un poc més de crema solar.

Després hem passat per la dutxa i A L'AIGUAAAAAA!!!!!!!

A l'aigua hem fet distintes activitats:
- Jugar lliurement
- Fer relleus amb una plataforma plotant,
- Passarel·la de models
- I, per acabar, passarel·la dels gladiadors...

ENS HO HEM PASSAT PIPA!!!!


Vídeo de la piscina!!!!
-------------------------------------------------------------

COLÒNIES BUROTELL
11 I 12 DE JUNY
El dijous 11 de juny vàrem partir de colònies amb l'autocar fins al Burotell. El Burotell és una antiga possessió mallorquina que es troba a la Serra de Tramuntana entre Calvià i Puigpunyent.

Vídeo: Arribam carregats amb les motxilles.

Un pic arribàrem a les instal·lacions, ens vàren rebre els monitors amb un grapat de jocs. Ara ja es coneixien alumnes i monitors. 


Vídeo: Rebuda dels monitors i animació.

Berenàrem amb mitja hora i jugarem un poc pel pati de la possessió.

Després , a les 12 i mitja, els monitors organitzàren els alumnes en 2 grups: uns anàren a fer tir amb arc i els segons pista multi-avantura. Les dues activitats els agradàren als nostres alumnes, sobretot la pista multi-avantura que consistia en passar una sèrie de 4 ponts elevats per, finalment, llançar-se uns 30 metres en tirolina. I TOTS ELS ALUMNES SUPERÀREN LA PROVA.


Vídeos: hi ha uns 33 vídeos individuals, s'ha de fer "clic" damunt del nom del nin/a per veure el seu.
Vídeos de la tirolina: Mónica, Eline, Daniel Cañellas , Andrea, Emma, Izan, Maya, Claudia, Alba, Blanca, Neus, Lorena, Isabel, Ainara, Jaume, Lilian, Lucía, Carlos, Javier, Sergi, Carla Cebreiro, Núria Jaume, Rodrigo, Carla Solorzano, Daniel De Toro, Lluís, Angelo, Luana, José Miguel, Sofía, Valeria i Ariadna (em sap greu no tenir-los tots... la bateria de la càmara no donà per més).


Ja s'havien fet les 3 i era hora de dinar. Traguèrem els tàpers de les motxilles i dinàrem en el menjador...



De les 4 a les 5 i mitja anàren a fer orientació. Amb els mapes de la zona cercàven... Ah! Ja no vos puc contar més... I resulta que d'aquesta activitat no en tenim fotos.   :(

A les 5 i mitja tornaren alumnes i monitors al pati de la possessió on berenàrem de formatge amb galletes. Amb mitja horeta ja estavem preparats per a la següent activitat. Pista poliesportiva.

De les 7 fins a les 8 vàren estar fent activitats esportives: futbol, voley i bàsquet. Cada alumne elegia l'activitat que més li interessava i podien canviar lliurement d'activitat. Cal dir que hi ha esports que desperten passions entre els nostres alumnes i en el terreny de joc la competició es vivia de forma intensa. Idò sí, estam parlant del futbol i en un terreny amb gespa natural... 

Vídeo: Futbol per a tothom!!!!



Després de les activitats esportives, i de camí al casal de la possessió, férem una aturada als estables per veure i tocar els cavalls...


Alumnes i mestres estavem ben acalorats després d'una jornada plena d'activitats i arribava el monet de pujar les motxilles a les habitacions i fer el repart de lliteres... Moment que els alumnes sempre viven amb expectació... Un pic sabiem on havia de dormir cada un/a començà la processó de les dutxes, roba bruta dins de les bosses, sac estirat damunt del llit i pijames posats. I dit i fet amb una hora ja estavem sopant al menjador tots ben nets i llustrats.


El sopar va ser apoteòsic! Bo i abundant. Començàrem amb una sopa de pollastre que molts en menjàren dos plats i després amb pilotes amb salsa de tomàtiga i patates (cada un en menjava de 2 a 6 pilotes) i acabàrem amb un iogurt natural. I, entre una cosa i l'altra, litres i litres d'aigua. Haviem suat tant que l'aigua fresqueta volava!



Una vegada ja estavem ben sopats, anàrem a cercar les llinternes per començar la vetllada i els monitors acompanyaren als alumnes a una dependència fosca que donava a una terrassa ... I d'aquí ja no en puc contar més ...



En acabar la vetllada dirigida comentàrem d'anar a veure si trobavem "mopis" pels voltants de la possessió i la majoria va decidir que tenien més ganes d'anar a dormir. Eren les onze passades ... així que anàrem a dormir. Els "mopis" hauran d'esperar per una altra ocasió.   ;-)


A l'endemà pel dematí, abans de sentir el gall, ja n'hi havia que havien perdut la son i començavem el dia. A les 8 i mitja ens esperaven al menjador per berenar i ja hem baixat de les habitacions amb les motxilles fetes i les habitacions endreçades. 



De 8 i mitja a 9 hem berenat i després han tornat a començar les activitats. Aquesta vegada hem hagut de canviar la ruta de senderisme que ens allunyaria de la possessió una hora i mitja caminant, per unes altres més pròximes al casal perquè hi havia risc de tormenta. Així que tots han fet pista americana durant una horeta i després hem berenat.

Vídeo: Improvitzant un rap en un descans...

Després del berenar els alumnes han pogut elegir entre dues activitats: anar a veure i tocar els animals o bé, tornar a fer activitat sesportives en les pistes poliesportives. I aquestes activitats han durat fins a les 12 i mitja que ja hem tornat al casal per recollir les motxilles i anar a l'autocar.







L'equip de mestres pensam que aquestes colònies han estat profitoses i han contribuït a assolir els objectius plantejats. I ENS HO HEM PASSAT GENIAL AMB ELS NOSTRES ALUMNES!!!!


Vídeo: Tornada ja dins de l'autocar.

NOTA: Durant les colònies hem anat fent fotografies de les activitats intentant que tots els alumnes surtin en algun moment.  I esperam que les pogueu compartir amb els vostres fills filles que segur que tenen moltes coses per contar...
AH! També hi ha vídeos que els anirem penjant així com sigui possible.   ;-)
----------------------------------------------------------

EXCURSIÓ A L'AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR I AL CLAUSTRE DE SANT BONAVENTURA

Avui, 28 de maig de 2015, hem fet una sortida a la ciutat de Llucmajor.  Hem partit a primera hora amb l'autocar fins a la Ciutat. Allà ens hem desplaçat a peu i hem fet dues visites. La primera visita ha estat a l'Ajuntament. Allà ens esperava en Joan, que ha estat el nostre guia. A l'Ajuntament hem fet 2 activitats:
  1. Conèixer el saló de plens de on es prenen les decisions polítiques del Municipi de Llucmajor. Hem pogut veure on es seu el batle i els seus regidors i també els regidors de l'oposició.  En Joan (guia) també ens ha contat quins són els "fills il·lustres" que decoren la sala entre els que hi ha l'escriptora Maria Antònia Salvà. 
  2. Després, hem pujat al terrat de l'Ajuntament i en Joan (guia) ens ha contat un grapat de llegendes locals i, entre tant, ens anava mostrant els llocs on succeïren: Puig de Randa, Puig de Ses Bruixes, S'ensopegada des gegant, ... I, per acabar, hem baixat a berenar a la plaça.
Vídeo: Simulació d'una presa de decisió a l'Ajuntament.

Després d'un petit descans, hem continuat la nostra ruta per la ciutat fins al Claustre de Sant Bonaventura. Allà hem vist 4 dels 6 gegants que hi ha a Llucmajor. El nostre guia ens ha contat un poc la història de l'edifici i després ja ens hem adentrat novament en el món dels contes i rondalles. Aquesta vegada ens ha contat la rondalla de "N'ESTEL D'OR" i hem pogut veure la geganta (Na Joanota) amb la coa d'ase al front. També hem vist els capgrossos dels negrets, dimonis i "macers". I, ja per acabar, alguns dels alumnes han pugut assatjar-se les mateixes figures (capgrossos).

Cal dir que ha estat una sortida molt profitosa per la rellevància de les llegendes i rondalles així com per l'oportunitat de veure on treballen els nostres polítics i on prenen les decisions que després ens afecten.


Fer "clic" damunt de l'imatge per veure la resta de fotos.


---------------------------------------------------------------
REUNIÓ INFORMATIVA COLÒNIES BUROTELL 2015



BICICLETADA 2015

Un any més hem cel·lebrat la festa de la bicicleta anant a fer una volta tots junts amb les nostres bicicletes. La jornada s'ha dividit en tres activitats
  • passejada amb bicicleta fins a la plaça i tornada a l'escola, 
  • recerca d'ous de pasqua i joc lliure en la plaça i, 
  • veure i anaimar als més petits de l'escola fent el seu particular "tour" a l'escola.
Vídeo de la sortida.

Ha estat una jornada molt participativa per part dels alumnes i agraïm l'ajuda de les famílies que han pogut venir a donar-mos una mà. També agraïm la labor de la brigada de la Policia Local de Llucmajor que ens ha acompanyat en el trajecte urbà.

Hem disfrutat d'aquesta festa com a cloenda del trimestre i animam a les famílies a fer d'aquest gest de mobilitat sostenible un valor consolidat. Bones vacances per a tothom!

Fotos de la passejada (2nA).
Fer "clic" damunt de l'imatge per veure la resta de fotos.

Fotos de les activitats en la plaça (2nA)
Fer "clic" damunt de l'imatge per veure la resta de fotos.

Fotos de quan animaven als més petits (2nA)
Fer "clic" damunt de l'imatge per veure la resta de fotos.



-----------------------------------------------------------
EXCURSIÓ AL CAMP D'APRENENTATGE ES PALMER

Fotos 2nB

Avui (10-03-2015) hem anat d'excursió al Camp d'Aprenentatge "Es Palmer". La sortida ha tengut dues parts ben diferents: veure una vaquera on es fa llet per fer formatge i visitar unes salines on extreuen la sal de l'aigua de la mar.

A les 10h hem arribat a la vaquera de l'empresa "Formatges Burguera". Allà ens ha rebut en Rafel (mestre del Camp d'Aprenentatge d'Es Palmer) i en Jaume (del Camp d'Aprenentatge d'Orient). En Rafel ens ha explicat moltes coses sobre la vaquera quan hem arribat. Després ens hem repartit en dos grups i hem vist com funciona la vaquera. Algunes de les coses que hem après són:

- Les vaques són mamífers. Això vol dir, que quan tenen un vadell les mares fan llet perquè el vadell pugui alimentar-se. Les vaques que no tenen vadells, no produeixen llet.

- Què és una vaquera de producció intensiva? Això vol dir que les vaques no pasturen per cercar-se el menjar, sinó que estan tancades i els ramaders  els donen el menjar, els netegen la vaquera, ...  D'aquesta manera aconsegueixen que facin més llet.

- Què mengen les seves vaques? Les vaques que tenen els donen una mescla de palla, ordi (llavors) i alfals.

- Què fan perquè les vaques facin llet? Tenen un bou que deixa les vaques "prenyades" i després, quan tenen el vadell, alimenten el vadell amb llet en pols, ordi, palla i alfals. I les seves mares, les vaques que fan llet, les munyen amb una màquina que ho fa de forma automàtica (neteja el braguer i extreu la llet). Amb aquesta llet és amb la que fan el formatge.

- Quin temps tarda en néixer un vadell? Sabem que els pollets neixen als 21 dies (3 setmanes) però, quan tarda en néixer un vadell? En Jaume ens ha contat que més o menys com els bebés de les persones. Els bebés tarden 9 mesos (uns 270 dies) i els vadells uns 285 dies.

Després hem anat a la salinera i hem berenat tots junts.

Tot seguit, ens hem tornat a dividir en dos grups i hem anat vegent com es produeixen els distints tipus de sal i com alguns animals i plantes consegueixen viure en llocs on hi ha molta sal. Hem aprés:

- Què es la flor de sal? És la sal que cristalitza en la superfície de les basses d'aigua marina i que es recull pel capvespre en els dies d'estiu (quan fa més calor). Les seves propietats nutritives són millors que la sal normal perquè conté magnesi i altres minerals.

- Poden viure peixos en aquestes basses d'aigua tan salada? No els peixos no, però hi ha uns crustacis (gambes molt petitetes de color rosat, ataronjat) que sí hi poden viure i també algunes copinyes i molts de bacteris. 

- Tota la sal és igual? No, hi ha basses més petites que són per fer cristalitzar la "flor de sal" i d'altres més grans que són per fer la sal marina normal. Les basses més grans van evaporant l'aigua a poc a poc i la sal es diposita en el fons fent crostes, afegeixen aigua de la mar i la deixen evaporar i així successivament fins que tenen una crostra d'una gruixa d'un pam més o menys i després la treuen amb tractors. La flor de sal es treu de la superfície de les basses més petites amb un gambaner i un cistell d'espart, i després es deixa aixugar al sol a sobre d'un canyís. La sal marina normal es deixa en grans muntanyes de sal i després, segons la finalitat que es vol donar, es va tractant: es neteja, capola amb un molí, s'aixuga en un forn i empaqueta. També hi ha sal gruixada (menys tractada i cristalls més grans) i sal per a màquines (més bruta i sense tractar, serveix per llevar la calç de l'aigua).

- Quines plantes poden viure a la salinera? Les plantes que podem trobar són "salicornies" que són plantes que s'han adaptat a aquests llocs tan salats. Aquestes plantes acumulen aigua en el seu interior i així no moren per l'excés de sal. També, generen un pigment vermellós que els permet sobreviure a la radiació solar i no fan la fotosíntesi com la resta de les plantes.

- Per què hi ha flamencs a les salines? Perquè els agraden els crustacis que viven dins de l'aigua i les copinyes que viuen dins del llim (llot del fons). Es passen tant de temps dins de l'aigua que les bactèries que viuen en les salineres acaben per donar-los aquest color rosat.




Per veure totes les fotos juntes (2nA), fer "clic" damunt d'aquesta foto.
--------------------------------------------------------------------------

EXCURSIÓ A LA FUNDACIÓ PILAR I JOAN MIRÓ


Avui (113/ 2/ 2015) hem anat d'excursió a la Fundació Pilar i Joan Miró. 

El primer que hem fet quan hem arribat ha estat berenar en el jardí i jugar una estona esperant el nostre torn per entrar a veure l'exposició.

Després, hem fet dos tipus d'activitats:

A) Conèixer i reconèixer les les obres (quadres) de l'exposició "La llum de la nit". Obres de les que n'haviem parlat a classe i que ens ha emocionat veure-les en directe. També hem descobert les ceràmiques tan extranyes que feia i altres quadres "tapissos" que també ens han despertat la curiositat.

B) Entrar en el taller on en Joan Miró feia creava les seves obres. Allà hem vist quadres sense acabar, els seus pinzells, ceràmiques,... 



Fer "clic" damunt de l'imatge per veure TOTES les fotos de la sortida (2nA).

Fotos de la visita de 2n B


--------------------------------------------------------------------------

EXCURSIÓ AL CAMP D'APRENENTATGE DE SON FERIOL

Avui (18/ 12/ 2014) hem anat d'excursió al Camp d'Aprenentatge de Son Ferriol. Allà hem fet dos tipus d'activitat:
A) Conèixer i reconèixer les característiques dels animals que hem vist i després, també hem tengut l'oportinitat de donar-los de menjar.
B) Conèixer i reconèixer les pantes que anavem a sembrar i parlar dels cuidats i/o necessitat que tenen les plantes per sobreviure. També hem sembrat plantes dins de cossiolets i les hem duit a l'escola per tenir-ne cura.






Fer "clic" damunt de l'imatge per veure la resta de fotos.


--------------------------------------------------------------------------

POSTALS DE NADAL I BETLEM

Avui (16/ 12/ 2014) hem anat a tirar, a la bústia de Correus, les postals que hem el·laborat a classe per desitjar Bones Festes a les nostres famílies. Després, també hem visitat un Betlem local que ens ha encant.
Fer "clic" damunt de l'imatge per veure la resta de fotos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.